GMINA DOLSK
Temat: Ważne zmiany dotyczące deklaracji składanych przez właścicieli...
Ważne zmiany dotyczące deklaracji składanych przez właścicieli nieruchomości |
Związek Międzygminny „Centrum Zagospodarowania Odpadów - SELEKT” informuje, że z dniem 6 września 2019 r. obowiązują nowe zapisy Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (zm. Dz. U. z 2019 r. poz. 1579, Dz. U. z 2019 r. poz. 1403, Dz. U. z 2019 r. poz. 730, Dz. U. z 2018 r. poz. 1629).
Zgodnie z obowiązującą ustawą przypomina, że stosuje się następujące terminy dotyczące składania nowej deklaracji i zmian deklaracji:
- złożenie nowej deklaracji: deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od zamieszkania na nieruchomości lub od momentu powstania na nieruchomości odpadów;
- zmiana deklaracji: każdorazowo zmieniając deklarację (np. w przypadku zmiany liczby osób zamieszkujących nieruchomość - zgon/ narodziny/ przeprowadzka itp.) należy pamiętać, aby złożyć deklarację zmieniającą w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
WAŻNE ZMIANY!!!
Zgodnie z art. 6m ust 4. ww. ustawy:
„Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny...
z wyjątkiem ... zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w związku ze śmiercią mieszkańca...” gdzie czas na złożenie deklaracji wynosi 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
Przykład
NIE MA MOŻLIWOŚCI zmiany deklaracji zmniejszającej wysokość opłaty za okres wstecz, co oznacza, że np. w przypadku, gdy we wrześniu z nieruchomości wyprowadził się jeden z mieszkańców, a właściciel nieruchomości nie złożył do 10 października deklaracji zmieniającej, będzie zobowiązany ponieść opłaty za cały okres do czasu dokonania zmiany.
Opublikowano dnia 17-09-2019 r.
|